Dnes je 23. 09. 2024
svátek má Berta

Zprávy z partnerského Bolesławce

V Bolesławci probíhá výstavba cyklostezek. Cílem investice je zlepšit cyklistickou dopravu ve městě. Nové cyklostezky cyklistům umožní dostat se do centra Bolesławce, ale též propojí střed města s oficiálně vyznačenými mezinárodními cyklomagistrálami ER6 Údolí řeky Bóbr („Dolina Bobru“) i ER4 Stezka měst („Szlak Miast“, tedy trasa Drážďany–Vratislav).

Investice tak přispěje k realizaci přeshraniční sítě cyklostezek v Euroregionu Nisa. Jedná se o investici města Bolesławce, která je financována v rámci projektu „Rozvoj přeshraniční cykloturistiky v polskoněmeckém příhraničí“ z prostředků Operačního programu přeshraniční spolupráce Polsko-Sasko 2007–2013 s již zmíněným názvem „Rozvoj přeshraniční cykloturistiky v polsko-německém příhraničí“. Náklady na tento projekt čítají zhruba 1 500 000 zlotých a v souladu s projektem bude suma dofinancování, jež byla městu Bolesławiec přiznána, obnášet až 85 % z proinvestovaných financí. Investičním partnerem je okres Görlitz (německý Zhořelec).

http://um.boleslawiec.pl/umbc/index.php?option=com_content&view=article&...

Dopravní podnik v Bolesławci konsekventně zvyšuje úroveň svých služeb. Dopravní podnik města Bolesławiec (Miejski Zakład Komunikacji w Bolesławcu, MZK) totiž realizuje projekt Regio Info. Partnery tohoto projektu jsou: Kraftverkehrsgesellschaft Dreiländereck Zittau GmbH, Verkehrsgesellschaft Görlitz mbH, PPKS w Zgorzelcu Sp. z o.o., Verkehrsverbund Oberlausitz-Niederschlesien mbH. Hlavním partnerem je ZVON – Zweckverband Oberlausitz- Niederschlesien.
Projekt Regio Info je spolufinancován z prostředků Evropské unie, konkrétně z Evropského fondu regionálního rozvoje v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce Polsko-Sasko 2007–2013. Cílem tohoto projektu je vytvořit jednotně koncipovaný systém informování pasažérů v polsko-německém příhraničí. „Systém bude vytvořen tak, aby byl srozumitelný uživatelům obou jazyků, krom toho nabídne pasažérům veřejné hromadné dopravy informace, které jim umožní pohybovat se v sousední zemi či městě, jako by byli doma,“ sdělil nám Andrzej Jagiera, ředitel bolesławieckého MZK. Informační technika tohoto druhu zvyšuje důvěru pasažérů veřejné hromadné dopravy, čímž se zvyšuje i chuť tento způsob cestování využívat. Celkové náklady na projekt činí 421 180 eur, pro MZK Bolesławiec 105 000 eur. Vlastní vklad MZK činí 15 % celkových nákladů, tj. 15 750 eur, dofinancování ve výši 85 % pak činí 89 250 eur.
http://um.boleslawiec.pl/umbc/index.php?option=com_content&view=article&...