Liberecký kraj bude mít jeden z nejmladších vozidlových parků

Verze pro tisk |

Vozidlový park Českých drah v Libereckém kraji do dvou let zásadně omládne. Do provozu bude uvedeno 16 nových motorových vozů Regio-Shuttle RS1 od společnosti Stadler.     

 

Doslova revoluci čeká během příštích dvou let cestování s Českými drahami v Libereckém kraji. V regionu téměř zmizí staré motoráky a cestující se setkají většinou jen s novými nebo s modernizovanými soupravami. Liberecký kraj tak bude mít jeden z nejmladších vozidlových parků v České republice.  

„Základem vozidlového parku v Libereckém kraji se od začátku roku 2012 stanou nové motorové vozy Regio-Shuttle RS1, které nabídnou všechny výhody moderního cestování,“ říká generální ředitel Českých drah Petr Žaluda a doplňuje jejich výčet: „Soupravy jsou bezbariérové, klimatizované, budou vybaveny uzavřeným systémem toalet i moderním audiovizuálním informačním systémem. Liberecký kraj tak bude mít do dvou let jeden z nejmladších vozidlových parků v České republice.“ K tomu přispívá i modernizace motorových souprav Regionova, které v Libereckém kraji jezdí již nyní. V regionu jezdí i další modernizované vozy nebo moderně řešené soupravy vyráběné v druhé polovině 90. let řad 854 a 843. „V příštích letech chceme v Libereckém kraji provozovat také moderní dvouvozové motorové jednotky a počítáme se spoluprací s německým partnerem na lince Liberec – Drážďany, kde v kooperaci s Deutsche Bahn provozujeme již několik let moderní klimatizované soupravy,“ doplnil záměry modernizace vlaků v Libereckém kraji Petr Žaluda.    

Modernizace vozidlového parku Českých drah probíhá v úzké spolupráci s Libereckým krajem tak, aby nové soupravy splňovaly požadavky kraje na budoucí řešení dopravní obslužnosti. K tomu uvádí náměstek hejtmana Martin Sepp: „Výhodou vozů je možnost zavedení přímých spojů z centra kraje do regionálních center, např. z Liberce do Bílého Potoku nebo Frýdlantu. Spojené vozy pojedou z Liberce  do Raspenavy, kde se rozpojí a pojedou do různých cílových stanic. Zavedením přímých spojů tak dojde ke zlepšení dopravní obslužnosti a odpadnou některé přestupy.“ 

Důležitá je také spolupráce regionu při financování modernizace, která se bude dít za podpory Regionálních operačních programů Evropské unie. „Nákup 16 vozů bude spolufinancován Evropskou unií, která tento projekt podpoří přibližně 300 miliony korun,“ doplnil Martin Sepp.

Motorový vůz Regio-Shuttle RS1 patří k nejúspěšnějším produktům společnosti Stadler Rail Group. To dokládají slova výkonného viceprezidenta pro prodej a marketing skupiny Stadler Rail Group Petera Jeneltena: „Dodali jsme již více než 400 motorových vozů Regio-Shuttle RS 1 dvaceti různým provozovatelům. Úspěch stojí na naplňování  individuálních přáních a potřeb jednotlivých dopravců. Moderně řešená pohonná jednotka, která splňuje nejnovější emisní normy, a současně příjemný interiér vozidla pro cestující, to jsou dnes nejdůležitější parametry – šetrnost k životnímu prostředí a komfort. Důležité jsou také požadavky na mobilitu osob s omezenou možností pohybu. Jsem přesvědčen, že České dráhy a Liberecký kraj si vybraly pro své zákazníky a obyvatele kvalitní produkt.“         


 

Nahoru

Komentáře

Re: Liberecký kraj bude mít jeden z nejmladších vozidlových ...

A co na to Jančura?

Nahoru