Unikátní projekt o Evropském parlamentu

Verze pro tisk |

Česká republika je již několik let součástí Evropské unie, nicméně znalosti Čechů o EU a unijních institucích jsou velmi špatné a většinou se neučí ani na libereckých středních školách.
 

Problémy desítek učitelů, kteří se potýkají s nedostatkem materiálů, by tak mohl zásadním způsobem prolomit ojedinělý internetový projekt. Na webové stránce ep15.eu se nachází interaktivní prezentace, která moderní formou e-learningu učí studenty důležitým vědomostem o Evropském parlamentu.

„Internetový vzdělávací projekt vznikl na základě dlouhodobých žádostí učitelů, ale i rodičů. Cílem projektu je, aby studenti moderní formou, která je bude bavit, získali vědomosti, které by měl znát a vědět každý občan Evropské unie,“ vysvětluje podstatu koordinátor celého projektu Ondřej Marek z CpKP. Po vzoru České republiky chtějí i další státy Evropské unie ze střední a východní Evropy připravit podobný portál, který by přiměl studenty více se zajímat o dění v Evropské unii a pedagogům tak pomohl při realizaci výuky.

Učitelé se sami nevyznají v evropských institucích
Učitelé společenských věd se shodují, že učit o evropských institucích není jednoduché, proto s nadšením vítají moderní způsob výuky, který je informačně hodnotný a přesto podaný formou, která studenty zaujme.

„Informací o Evropském parlamentu existuje mnoho a je mnohdy těžké vybrat ty nejdůležitější. Jde ale také o vybudování zájmu k tomuto tématu. Nemůžeme studentům odpřednášet fakta bez souvislostí. Předpokladem zájmu o danou problematiku je mezi současnými studenty motivace a také forma podání,“ hodnotí pedagog společenských věd Antonín Zelený, který hledá každý školní rok nové způsoby výuky o evropských tématech.

Vzdělávací projekt e15.eu přibližuje studentům Evropský parlament moderní formou, kdy je textová část propojena s vizuálními informacemi a doplněna interaktivními odkazy a hrami. Pro studenty se tak získávání informací stává zábavou a dochází k vytvoření vnitřní motivace, což je základem veškerého učení. „Tento projekt by měl pomoci nejen studentům, ale také učitelům při výuce. Lze z něj čerpat inspiraci, nebo přímo zapojit do výuky,“uzavírá Ondřej Marek.

Nahoru